Aktualnie jesteśmy na etapie rozmrażania gospodarki po kolejnej fali wzrostu zakażeń koronawirusem. Niedawno otworzyły się na nowo galerie handlowe, w związku z czym zapewne część konsumentów wróci do zakupów stacjonarnych. Część z pewnością zostanie przy zakupach przez Internet. Zarówno z uwagi na bezpieczeństwo, jak i wygodę i oszczędność czasu. Czy łatwość dokonywania zakupu na odległość idzie w parze z łatwością zwrotu nietrafionego produktu?
Procedura zwrotu
Dokonywanie zakupów przez Internet wiąże się z niemożnością przymierzenia odzieży, przyjrzenia się danemu produktowi, czy faktycznie spełnia nasze oczekiwania. Niezadowolenie z produktu nie jest jednak problemem. Bowiem na podstawie art. 30-34 Ustawy o prawach konsumenta, każdy ma prawo zwrotu produktu zakupionego na odległość.
TERMINY:
- 14 dni kupujący zobowiązany jest do przedłożenia sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Kolejne 14 dni kupujący ma, by odesłać towar sprzedającemu.
- 14 dni obowiązuje również sprzedającego – tyle czasu ma on na zwrot środków za zwracany produkt.
Zwracając towar zakupiony przez Internet, pamiętaj o tym, żeby zwrócić produkt w stanie nienaruszonym. W innej sytuacji, sprzedający ma prawo do nieuznania zwrotu. Wówczas nie odzyskamy naszych środków.
Marta Misiaszek