Zwrot towaru zakupionego przez Internet

ZWROT TOWARU ZAKUPIONEGO PRZEZ INTERNET
Zwrot towaru zakupionego przez Internet

Aktualnie jesteśmy na etapie rozmrażania gospodarki po kolejnej fali wzrostu zakażeń koronawirusem. Niedawno otworzyły się na nowo galerie handlowe, w związku z czym zapewne część konsumentów wróci do zakupów stacjonarnych. Część z pewnością zostanie przy zakupach przez Internet. Zarówno z uwagi na bezpieczeństwo, jak i wygodę i oszczędność czasu. Czy łatwość dokonywania zakupu na odległość idzie w parze z łatwością zwrotu nietrafionego produktu?

 

Procedura zwrotu

Dokonywanie zakupów przez Internet wiąże się z niemożnością przymierzenia odzieży, przyjrzenia się danemu produktowi, czy faktycznie spełnia nasze oczekiwania. Niezadowolenie z produktu nie jest jednak problemem. Bowiem na podstawie art. 30-34 Ustawy o prawach konsumenta, każdy ma prawo zwrotu produktu zakupionego na odległość.

TERMINY:

  • 14 dni kupujący zobowiązany jest do przedłożenia sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  • Kolejne 14 dni kupujący ma, by odesłać towar sprzedającemu.
  • 14 dni obowiązuje również sprzedającego – tyle czasu ma on na zwrot środków za zwracany produkt.

Zwracając towar zakupiony przez Internet, pamiętaj o tym, żeby zwrócić produkt w stanie nienaruszonym. W innej sytuacji, sprzedający ma prawo do nieuznania zwrotu. Wówczas nie odzyskamy naszych środków.

 

Marta Misiaszek